A beszoktatás

Az óvónők és a szülők az óvodába érkezést megelőző családlátogatás alkalmával beszélik meg a beszoktatás menetét, a gyermek jelét és a gyermekkel kapcsolatos fontosabb tudnivalókat. Az első találkozás az óvodával, annak emberi, érzelmi és tárgyi környezetével szinte minden gyermek esetében alapvetően befolyásolja a csoportoz fűződő későbbi kapcsolatát. A gyermek óvodai beilleszkedése, későbbi szokásainak kialakítása nagyfokú nevelői tapintatot igényel. Bármely életkorban történik is a beszoktatás, a tapintat, a törődés, a szeretetteljes odafordulás nem csak a
csoport két óvodapedagógusával, hanem az intézmény minden dolgozójával szembeni követelmény. A beszoktatás első hetében a családból a gyermekekkel érkező felnőttek igény szerint tölthetik a napjaikat az intézményben. A gyermekek kedvenc játékaikat, tárgyaikat, biztonságukat fokozó eszközeiket magukkal hozhatják. A beszoktatás időszakában az óvónő a szülőkkel együtt teremt nyugodt feltételeket a gyermek közösségbe történő beilleszkedéséhez, mivel később ez határozza meg kialakuló érzelmi kötődésüket az óvónőhöz. Már a beszoktatás ideje alatt is, a tervezett szokásoknak megfelelően végzik a tevékenységeket, amit sok-sok érzelmi megerősítéssel, játékosan gyakoroltat az 20. oldal óvónő, természetesen figyelembe véve a gyermekek egyéni képességeit, tempóját szokásait. Óvodánkban a bizalom egyaránt fontos a felnőtt-gyermek, és a gyermek-gyermek kapcsolatban, alapja, feltétele minden emberi együttlétnek. A gyermek-gyermek, és a
felnőtt-gyermek kapcsolatot pozitív attitűd, érzelmi töltés jellemzi.